top of page
  • תמונת הסופר/תענבל מילר היללי

קשיים בינאישיים וזוגיות

האדם הוא יצור חברתי במהותו. בד”כ הוא רואה את עצמו כחלק ממשפחה, מחפש שייכות קבוצתית, רשת חברתית תומכת וגם קשר זוגי. בעיות בכל אחד מהתחומים האלו יכולות להביא עמן חוויה קשה של בדידות, ניכור, עצב וכישלון. אדם עשוי להתקשות במציאת קשר זוגי בגלל הססנות רבה, סלקטיביות בבחירת בן זוג או ערך עצמי נמוך המקשה מאוד ביצירת כל סוג של קשר. לפעמים על אף הרצון המוצהר והגלוי להיות בתוך קשר זוגי קיימת התנגדות נפשית יסודית לחיות חיים זוגיים שהאדם כלל אינו מודע לה. דבר כזה עשוי להתברר מתוך החזרתיות של חוויות שליליות ומתסכלות של קשר שנראה מבטיח בתחילתו אך מסתיים באכזבה תוך זמן קצר.



לא תמיד מדובר ב”מזל רע”, ולפעמים יש סיבות פסיכולוגיות שרצוי לברר אותן בטיפול. לעיתים קיימות בעיות בתוך קשר זוגי קיים. במצבים אלו עפ”י רוב יהיה רצוי לפנות לטיפול זוגי, אולם ישנם מצבים בהם אחד מבני הזוג רוצה לברר את מקור הקושי ולהתלבט בדבר אופן פתרונו מבלי שבן או בת הזוג ייקחו חלק בתהליך. כאשר קורה דבר כזה, בד”כ המטפל יוכל להתרשם אחרי פגישת היכרות ולהמליץ על טיפול זוגי או פרטני. קיימים גם קשיים אחרים הקשורים ביצירת קשרים חברתיים, שימורם, והיכולת להיות חלק מקבוצה חברתית.


צוינו רק חלק קטן מהסיבות לפנייה לטיפול. כמובן, קיימות רבות אחרות, כמספרם של האנשים הפונים לטיפול, כי בעצם, סיבה אחת אינה דומה לאחרת, למרות הניסיון לסווג כותרת “אבחנתית” כזו או אחרת (כמו “חרדה”). למעשה, כל אחד יוצק תוכן אישי לבעיה המטרידה אותו והניסיון להבין יותר תוכן זה הוא אחת מהמטרות של הטיפול.


44 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page